Upphandlingsunderlag

Här under hittar du allt det arbete som utfördes under projektfasen april 2012 – januari 2013 där underlaget till avropsförfarandet arbetades fram. Det innebär informationsstrukturer, designskisser och koncept för de fyra sidorna.

Ett avrop är en förenklad uppsnabbat och fullt godtagbar variant av en den lagstyrda upphandling som krävs av myndigheter i så här stora projekt. I ett avropsförfarande skickar man ut offertförfrågan till leverantörer som slutit avtal med Kammarkollegiet för olika typer av leveranser. Västerviks kommun finns liksom många andra kommuner anslutet till avropsavtalet ”E-handelsstödjande tjänster 2010” (se länk till aktuellt avtal hos avropa.se här) och efter att ha färdigställt upphandingsunderlaget i slutet av januari 2013 skickade Västerviks kommun i mars månad ut underlaget med informationsstrukturer, koncept och designskisser som ett förenklad avrop.

24 april 2013 var sista datum för inlämning av offert och fem av sex möjliga leverantörer skickade in svar. Efter kontroll av bifogade referenser beslutade Styrgruppen den 7 maj 2013 ett så kallat tilldelningsbeslut (enligt 9 kap. 9§ i LOU) där Västerviks kommun har för avsikt att teckna avtal med CGI Sverige AB. 21 maj 2013 var sista dag för överklagande av tilldelningsbeslutet och först därefter kan avtal skrivas.

Avropsförfrågan ny web Västerviks kommun, 20130325 (pdf 210 kB).
Tilldelningsbeslut 20130507 (pdf 160 kB).
Bilaga tilldelningsbeslut 20130507 (pdf 240 kB) .

1 tanke på “Upphandlingsunderlag

  1. Pingback: Avropsprocess avslutad – CGI Sweden lämnade vinnande offert | Västervik webbprojekt

Lämna en kommentar